Vertel eens, wie ben je en wat doe je bij Coolblue?
Ik ben Orfeo en ik werk als aanvoerder bij de klantenservice van Coolblue. Als aanvoerder help je klantenservice medewerkers met problemen waar zij zelf niet uitkomen. Bijvoorbeeld met problemen in het systeem of uitzonderlijke situaties met klanten.
Waarom ben jij bij de Klantenservice gaan werken?
Om meerdere redenen eigenlijk. Ik vind het leuk om advies te geven en om mensen te helpen. Nét even een stapje verder gaan om klanten te verwonderen. Als je dat ziet zitten, pas je heel goed bij Coolblue. Ik denk altijd: wat kan ik doen om de klant écht tevreden te houden? Verder vind ik de sfeer, doorgroeimogelijkheden en flexibiliteit ook heel belangrijk.
Hoe ziet je werkweek eruit?
Ik ben fulltime vader en combineer dit met werken bij Coolblue. Dat lukt gemakkelijk omdat ik zelf mijn uren in kan delen tussen 8 uur ‘s ochtends en 12 uur ‘s avonds. Ik kan er bijvoorbeeld voor kiezen om in de ochtend een paar uur te werken, dan mijn dochtertje van school te halen, samen te eten en vervolgens in de avond nog een paar uur werken. Dit werkt voor mij perfect.
Wat vind je het leukste aan je werk?
Ik haal het meeste voldoening uit mijn werk wanneer ik merk dat collega’s groei laten zien. Het gebeurt best vaak dat ik iemand aan de telefoon heb die net is begonnen en dat ik diegene met allerlei dingen help. Na een maand hebben ze vaak al heel veel stappen gezet en dat vind ik leuk om te zien.
Welk Coolblue-moment zal je nooit meer vergeten?
Het 20 jarig bestaan van Coolblue feest: dat was zo tof! Een geweldige sfeer en een avond die veel te snel voorbij ging. De herinnering hieraan is echt een beetje nostalgisch voor mij.